قابلیتهای جذاب NTFS برای کاربران

ویندوز XP می تواند از 3 فایل سیستم FAT16 ، FAT32 ، NTFS استفاده کند . پاره ای از قابلیتهای ملموس و  جالب NTFS به شرح زیر است:
امنیت :
FAT 16  و FAT 32  مطلقا دارای هیچ گونه امنیت برای دسترسی به فایلها و پوشه های محلی نیستند و هر کاربری می تواند با ورود به سیستم به کلیه اطلاعات دسترسی داشته باشد.در حالیکه NTFS این امکان را به ما می دهد تا برای دسترسی به فایلها و پوشه ها سطح دسترسی تعریف کنیم و از دسترسی افراد غیر مجاز به اطلاعات از طریق محلی جلوگیری کنیم.
Recycle Bin  جداگانه
در  FAT 16  و FAT 32 هر آنچه که کاربرها خذف می کنند در یک Recycle Bin مشترک قرار می گیرد بدون درنظر گرفتن کاربر . ولی در NTFS کلیه کاربرها دارای یک Recycle Bin مستقل هستند که باعث می شود دیگر کاربرها به فایلهای حذف شده کاربران دیگر دسترسی نداشته باشند.


Encryption
با NTFS این امکان به شما داده می شود تا فایلها و پوشه های خود را کد کنید تا از دسترسی غیر مجاز جلوگیری شود حتی اگر سطح دسترسی تعیین نشده باشد.
قابلیت بازیافت
NTFS این قابلیت را دارد تا فایلها را در هنگام بروز خطای فایل سیستم بازیافت نماید .NTFS یک سری سکتورهای یدکی در نظر می گیرد تا هنگام خرابی اطلاعات را به Cluster های سالم  انتقال دهد و Cluster خراب را جهت جلوگیری از استفاده مجدد نشانه گذاری کند.
فشرده سازی
NTFS این قابلیت را به ویندوز اضافه می کند که بدون نیاز به نصب برنامه جانبی بتوانید فایلها و پوشه ها را فشرده سازید.
جیره بندی دیسک (Disk Quota)
با این گزینه می توانید فضای دیسک را بین کاربران جیره بندی کنید تا هر کاربر نتواند بیشتر از آن حجمی که مجاز است از دیسک استفاده کند .این قابلیت در سیستمهائی که در آنها با محدودیت حجم مواجهیم بسیار مؤثر است .
نکته : با استفاده از دستور Convert  می توانید از طریق خط فرمان درایو خود را به NTFS تغییر دهید البته تمام سیستم عاملها قادر به خواندن اینگونه درایوها نیستند مانند سیستم عامل ویندوز 98.

منبع : persianitmag

نظرات 2 + ارسال نظر
وحید یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:15 ب.ظ http://systems.blogsky.com

سلام دوست عزیز
مطالب وبلاگت خیلی جالبه!!!!!!!!
میتونی به منم یاد بدی چه طوری رتبه ی وبلاگم رو تو گوگل بالا ببرم؟
ازت خیلی ممنونم<.>.(.)!!!!!!!!!

۲۰۳ دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 02:53 ق.ظ

ba salam
age projeii raje be mashin hesab ba c# ya yek data base ba c# darid mamnoon mishm send konin
ba tashakor

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد