محاسبه (Calculation) در واژه پرداز:

یکی از امکاناتی که در برنامه واژه پرداز word از دکمه های نوار ابزار و یا منوهای این برنامه حذف شده است، امکان محاسبه رشته ای از اعداد و درج حاصل جمع آنها در انتهای آن رشته می باشد.(مثلا محاسبه حاصل جمع =8+2 و درج عدد 10 پس از علامت تساوی).
این ویژگی به عنوان یکی از فرامین اصلی برنامه واژه پردازاست که می توان براحتی آن را به منوهای برنامه word،نوار ابزار و یا حتی مجموعه کلیدهای میان بر، اضافه نمود.
برای درج این فقره به منوهای برنامه word کافی است از منوی Tools گزینه Customize و در تب Command از بخش Categories گزینه All Commands را انتخاب و در پنجره مقابل از میان لیست فرامین ، ToolsCalculate را انتخاب کنید و با عمل Drag کردن ، آن را در یکی از منوهای پنجره اصلی برنامه درج نمائید.
حال رشته مورد نظر خود را انتخاب و گزینه ToolsCalculate را فعال کنید،در بخش نوار وضعیت پائین صفحه می توانید حاصل جمع رشته را مشاهده نمائید.این حاصل جمع در ناحیه حافظه موقت( برنامه Clipboard ) ذخیره شده و با عمل Paste می توانید آن را بعد از علامت تساوی قرار دهید.
نکته :
1- اعداد درون متن به شرطی که در زمان نوشتن با یک فاصله نسبت به کاراکتر قبلی و بعدی خود درج شده باشند،می توانند توسط این ویژگی محاسبه شوند.
2-این ویژگی قادر به محاسبه اعداد موجود در یک پاراگراف ، ستون ها و یا ردیفهای یک جدول می باشد.
3-علاوه بر محاسبه مجموع ، می توان به همین ترتیب عملیات تفریق،ضرب و تقسیم را نیز در رشته های متنی حاوی اعداد انجام داد.

نظرات 1 + ارسال نظر
اسب ایرانی سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 03:02 ب.ظ http://persianhorse.blogsky.com

سلام.
ممنون از اینکه به اسب ایرانی سر زدید و متشکر از اظهار لطف شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد