معرفی نرم افزار AC-Plug

در زمان استفاده از اینترنت از طریق ISP ، اگر در مدتی خاص هیچگونه فعالیت اینترنتی انجام نشود، ISP ارتباط اینترنتی را قطع می کند.برای جلوگیری از این حالت کافی است نرم افزار AC-Plug را نصب کنید تا به طور متناوب سیگنالهائی را به ISP ارسال نموده و از بروز این مشکل جلوگیری نماید.
این برنامه رابط کاری بسیار ساده ای داشته ، رایگان بوده و در ناحیه System Tray در دسترس کاربران قرار گرفته و به صورت اتوماتیک ، فعالیت خود را انجام می دهد.
برای دریافت این برنامه به آدرس اینترنتی http://www.iopus.com/freeware/acplug رجوع کنید.

جلوگیری از انتخاب متون موجود در صفحه

اسکریپت زیر را در صفحه دلخواه از سایت خود قرار دهید تا از امکان انتخاب محتویات آن صفحه و کپی نمودن آن ، جلوگیری بعمل آورید:

<script LANGUAGE="JavaScript">

document.oncontextmenu=function(){return false}

if(document.layers){window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);window.onmousedown=function(e){if(e.target==document)return false}}

else{document.onmousedown=function(){return false}}

function disableselect(e){return false}

function reEnable(){return true}

document.onselectstart=new Function("return false")

if(window.sidebar){document.onmousedown=disableselect

document.onclick=reEnable}

</script>

 

کارتهای گرافیکی ۲ گانه

Crossfire  و SLIتکنولوژیهائی هستند که اجازه می دهند به طور همزمان 2 کارت گرافیکی بر روی یک صحنه گرافیکی واحد، عملیاتی را انجام دهند.

 

3dfx قدیمی ترین کمپانی تولید کننده کارتهای گرافیکی بود که می توانست طبق تکنولوژی (scan line interleave) SLI با یکدیگر ارتباط برقرار نموده و بر روی یک صحنه ،پردازشی را انجام دهند.در این سیستم می بایست هر 2 کارت مثلا از نوع Voodoo2 باشند.(این تکنولوژی فقط بر روی  کارتهای  گرافیکی 6600 تا 7800 یک مدل که می توانند از کارخانه های تولیدی متفاوت ، نیز باشند ،  کار می کند.)

nVidia کمپانی دیگری بود که همزمانی کارتهای گرافیکی از نوع dual PCI را با استفاده از تکنولوژی SLI—scalable link interface  ، میسر می ساخت.

در حال حاضر تکنولوژی SLI تنها در بردهای مادری که دارای چیپ ست nVidia می باشند ، کار می کند.

در این حالت هر 2 کارت موظف به برقراری نوعی همزمانی در داده های render  شده در یک صحنه می باشند.در اکثر مواقع رابطی اتصالی بین 2 کارت جهت تسهیل همزمانی داده ها ، قرار داده می شود.

 

نمونه ای از کارت مورد استفاده در تکنولوژی SLI

 

شرکت ATI  نیز جدیدا عرضه تکنولوژی کارتهای گرافیکی 2 گانه خود موسوم به Crossfire را آغاز کرده است.در این تکنولوژی یک صحنه گرافیکی به قطعات کوچکی با اندازه های قابل توجه تقسیم شده و این قطعات مابین کارتهای گرافیکی رد و بدل می شوند.(روش supertiling)

و یا یکی از 2  کارت پس از انجام عملیات خود بر روی بخشهای مختلفی از یک صحنه ، می بایست دارای خاصیت  CrossFire Edition) )یعنی  چیپ ستی اضافی جهت تلفیق قطعات جدا پردازش شده با یکدیگر ، باشد.

 

نمونه ای از کارت مورد استفاده در تکنولوژی CrossFire 

 

در هر 2 تکنولوژی SLI  و Crossfire عملیات گرافیکی به یکی از صورتهای زیر انجام می شود:

1- scissoring or split-frame rendering ، به این مفهوم که هر صحنه و یا فریم به 2 بخش تبدیل شده و هر کارت یکی از فریمها و یا بخشهای بالائی  یا پائینی را پردازش می نمایند.

2- alternate frame rendering:در این حالت یک کارت فریم فعلی و کارت دیگر فریم بعدی را پردازش می نماید.

 

در هر دو تکنولوژی بایستی شرائط سخت افزاری خاصی در سیستم وجود داشته باشد.

به طور مثال استفاده از 2 کارت گرافیکی یکسان مانند GeForce 6800 GTs  در تکنولوژی SLI یک محدودیت است .

 

 

استفاده از کارتهای گرافیک 2گانه بدون استفاده از تکنولوژیهای فوق ، جهت راه اندازی چند نمایشگر به کار می رود و صد البته اینکه به کارگیری این تکنولوژیها در بازیهای 3 بعدی کامپیوتری ، بسیار ارزشمند است.