Microsoft Word Tip:


-1
جهت بازکردن سریع آخرین فایلهای استفاده شده در محیط word ،کافی است پس از فشردن کلیدهای ترکیبی (Alt+F) ،یکی از اعداد 1،2،3،4 را انتخاب کنید.

-2
زمـــــان تایپ لاتین در صورتیکه بخواهید حالت کلمه یا عبارت نوشته شده را به یکی از سه صورت
Title Case, UPPERCASE, lowercase.
تغییر دهید بایستی ابتدا آن کلمه یا عبارت را انتخاب نموده و سپس کلیدهای ترکیبی Shift+F3 را فشار دهید.

-3
همان طور که می دانید برای انتقال محتویات Clipboard به متن ،از گزینه Paste استفاده می کنیم.
برای سهولت در انجام این کار میتوان دکمه Insert از صفحه کلید را به نحوی تنظیم نمود که عمل Paste را انجام دهد.برای این کار در برنامه Word از منوی Tools گزینه Options و در پنجره ایجاد شده تب Edit را انتخاب نمائید.گزینه Use the INS key for paste را فعال کنید.با این کار هر بـــار که دکمه Insert را انتخاب کنید محتویات Clipboard در صفحه انتقال می یابد.
تذکر: با انجام مراحل فوق توابع پیش فرض تعریف شده جهت دکمه Insert که عملیـــــــــــــــــــــات (switch
between insert typing mode to overtype mode.)
را انجام می دهند ، غیر فعــــــــــال می گردند. -

۴-در صورتیکه بخواهید بدانید پاراگرافهای موجود در برنامه Word طبق چه فرمتی (فونت ، استیل ، تراز بندی و...)تایپ شده اند،کافی است از منوی Help گزینه What’s This را انتخاب نموده و مکان نما را بر روی پاراگراف قرار دهید.پیغامی حاوی اطلاعات خــــواسته شده مطابق با شکل بر روی صفحه پدیدار می گردد.جهت خروج از این حالت کافی است کلید Esc را انتخاب کنید.

۵-آیا توجه کردید که هرگاه می خواهید فایلی را در محیط word ذخیره نمائید ،پوشه My Document به طور پیش فرض فعال می گردد.حال می خواهیم روشی را به شما بیاموزیم که بتوانید پوشه مـورد نظر خود را پوشه پیش فرض قرار دهید تا مدت زمان کمتری صرف گردد.
برای تغییر پوشه کاری بایستی ابتدا منوی Tools را فعال نموده و با انتخـــاب گزینه Option تب File Location را انتخاب نمائید و دکمه Modify را بفشارید.حال می توانید پوشه کاری را از لیست انتخاب و یا پوشه جدیدی جهت این کار ایجاد نمائید.

۶-همانطور که می
دانید در زمان کار با برنامه Word می توان تعداد فایلهای زیادی را فعال و با آنهـــــــا کار کرد.آیا می دانید که فقط با یک دستور می توانید کلیه فایلها را ذخیره یا ببندید.؟می توان این عمل را با نگه داشتن کلید shift و باز کردن منوی فایل و انتخاب یکی از گزینه های Save all , close all امتحــان نمود.
تذکر: در برنامه اکسل نیز با همین ترتیب می توان فقط از گزینه close all استفاده نمود.

۷-جهت انتخاب یک ستون عمودی از متون ،کافی است ابتدا کلید Alt را پایین نگه داشته و سپس ناحیه مورد نظر را انتخاب کنید.
تذکر:جهت متون موجود در جداول نمی توان از این روش استفاده نمود.

۸-در زمان باز کردن یک فایل می توان با فشردن کلیدهای ترکیبی Shift+F5 به نقطه ای که آخرین تغییرات در بار قبل بر روی آن اعمال شده است ،مکان نما را منتقل نمود.

۹-کافی است مکان نما را در محلی از برنامه قرار داده برای درج تاریخ کلیدهای ترکیبی ALT+SHIFT+D
و جهت درج زمان کلیدهای ALT+SHIFT+T را انتخاب کنید.

۱۰-جهت تغییر فواصل بین خطوط در یک پاراگراف
کافی است پاراگراف مورد نظر را انتخاب و برای ایجاد هرتغییر کلیدهای مربوطه را به شرح زیر انتخاب نمائید:
line spacing
کلید های CTRL+1
double-space
کلیدهای CTRL+2
1.5-line spacing
کلیدهای CTRL+5.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 15 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 07:08 ب.ظ http://fbi.blogsky.com

وبلاگ شما هم خوبه
با تبادل لینک چه طوری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد